Resetknop Luchtcompressor Schakelt Altijd Uit - Luchtcompressor Blijft Trippen Overbelasting

De resetknop van mijn luchtcompressor springt elke keer na een paar minuten uit, soms zelfs na tien tot vijftien minuten.

Dit artikel helpt u het probleem te identificeren en op te lossen als de resetknop van uw compressor blijft trippen.

Wat Is Het Doel Van Een Thermische Resetschakelaar Van Een Luchtcompressor Voor Het Resetten Van Overbelasting?

Laten we eerst de functie van een compressor-resetschakelaar bespreken. De resetknop op een compressor wordt ook wel thermische uitschakeling, thermische overbelasting of veiligheidsschakelaar genoemd. Het schakelt de stroom van de compressor automatisch uit wanneer deze oververhit raakt.

Als de compressor oververhit raakt, beschermt de resetknop de motor. De resetknop wordt geactiveerd wanneer de compressor opwarmt. De resetknop bevindt zich meestal aan de zijkant of het uiteinde van uw compressor. Soms is het zelfs te vinden in de bedrading van uw motor.

De thermische overbelastingsknop wordt gebruikt in serie met de voeding naar de motor en in het geval van overmatige overbelasting of verwarming, wordt de stroomtoevoer naar de motor onderbroken om deze tijd te geven om af te koelen.

Sommige thermische overbelastingsschakelaars vereisen dat de grote rode knop wordt ingedrukt nadat de compressor is afgekoeld. Sommige motoren kunnen automatisch worden gereset wanneer de temperatuur voldoende daalt. Alle thermische resetschakelaars hebben hetzelfde ontwerp, ongeacht op welke elektromotor ze staan, of dat nu een luchtcompressor, airconditioner of verwarmingsventilator is.

Resetknop Voor Uitschakeling Luchtcompressor

U kent het misschien als de thermische beveiliging of thermische veiligheidsschakelaar. Anderen kennen het als de resetknop. In onderstaande afbeelding zie je een van deze knoppen aan het uiteinde van een elektromotor.

Het kan op de mantel van de compressor zijn, of het kan aan het uiteinde van de motor zijn als je ze kunt zien. Ik heb ze ook gezien op het aseinde van sommige compressormotoren.

Ze bevinden zich in het bedradingsdeksel van de motor, terwijl andere zich in de draden zelf bevinden. De locaties van dit belangrijke apparaat op de luchtcompressor variëren zeker.

Ongeacht waar de thermische resetknop van de compressor zich op uw compressor op de motor of op de mantel van de compressor bevindt, het doel is om de stroomtoevoer naar de motor af te sluiten in het geval dat de motor zelf te heet wordt.

Zonder de thermische overbelastingsschakelaar van de luchtcompressor, als er een toestand in de motor was die ervoor zorgde dat deze heet werd, zou de hitte zelf de compressormotor vernietigen.

Als de resetknop van de compressor altijd geactiveerd wordt op uw compressor, wordt de motor te heet en moet u deze mogelijk vervangen. Onze gids helpt u de beste manier te vinden om een resetknop voor de compressormotor te kopen.

Waarom Een Resetknop Van Een Compressor Altijd Uitschakelt

Er zijn verschillende redenen waarom de resetknop van uw luchtcompressor kan worden geactiveerd. Dit zijn:

  • de voeding
  • De compressor draait te lang
  • Centrifugaalschakelaar

De Voeding

Controleer of uw luchtcompressor goed is aangesloten op het stopcontact en of hij niet wordt gevoed via een verlengsnoer of stekkerdoos. Dit komt omdat de verlengkabel of voedingsbalk mogelijk niet voldoende is om het vermogen te leveren dat de compressormotor nodig heeft.

Het netsnoer van de compressor is ontworpen om de motor van voldoende vermogen te voorzien. Door het te beperken door een kleinere draad, zal de motor oververhit raken. Als de motor oververhit raakt, zal de thermische beveiliging hem uitschakelen. Dit is een veel voorkomend probleem.

Compressor Loopt Te Lang

De typische doe-het-zelf-compressor zal opwarmen als deze langer dan tien tot vijftien minuten wordt gebruikt. De inschakelduur van de compressor kan korter zijn dan waarvoor u hem nodig hebt, waardoor de motor oververhit kan raken. Als u denkt dat dit met uw luchtcompressor gebeurt, probeer hem dan maar tien minuten te laten draaien en laat hem dan minstens die tijd staan zodat de motor kan afkoelen, voordat u hem opnieuw start.

Lekkage van tankterugslagkleppen kan zowel bij oudere als bij minder oude compressoren voorkomen. De compressor begint lucht uit de tank te lekken, zelfs als deze draait. Als dat gebeurt, duurt het langer voordat uw compressor de tank heeft gevuld. Het resultaat is een oververhitte motor.

Deze site heeft pagina’s voor het oplossen van problemen waarmee u een lekkende terugslagklep kunt repareren.

De compressor moet mogelijk langer draaien dan normaal om de tank te vullen.

De motor kan zo lang draaien dat hij stopt bij thermische uitschakeling, dat wil zeggen wanneer de tank leeg is. Dit is een teken dat uw compressor mogelijk een pakking- en kleppenset nodig heeft. Deze problemen kunnen worden verholpen door de pagina’s voor probleemoplossing die op deze pagina zijn gelinkt.

Centrifugaalschakelaars

Onze dank aan Waite Mccormick voor het verstrekken van de volgende informatie over centrifugaalschakelaars en hun rol bij thermische overbelasting:

Een ander probleem is dat de centrifugaalschakelaar kan blijven hangen, waardoor de startwikkelingen geactiveerd blijven en de thermische schakelaar binnen 30 seconden wordt geactiveerd.

Centrifugaalschakelaar

De centrifugaalschakelaar werkt op dezelfde manier als een 1e versnelling. Wanneer de motor op ongeveer 3/4 van zijn maximale toerental draait, worden de motorwikkelingen overgeschakeld naar de loopwikkelingen. Het is bijna als een draaiend aandrijftandwiel.

Uw thermische overbelasting kan worden veroorzaakt door de kleinere startwikkelingen, die niet bestand zijn tegen de hitte van het draaien op volle snelheid. De centrifugaalschakelaar kan in de loop van de tijd verschuiven en vast komen te zitten in één positie.

De wikkelingen zullen niet goed bewegen als de centrifugaalschakelaar in een open stand staat. De compressor warmt op tot het maximale toerental en de startwikkelingen kunnen dit niet weerstaan. Dit veroorzaakt oververhitting van de compressor.

Hoe U Kunt Voorkomen Dat De Resetknop Van Uw Luchtcompressor Uitschakelt?

Dit zijn de drie redenen waarom de resetknop van uw luchtcompressor blijft trippen. Laten we nu bespreken hoe we dit kunnen oplossen.

Herstelknop luchtcompressor opgelost

  1. Het stroomprobleem kan worden opgelost

    U moet ervoor zorgen dat de compressor is aangesloten op een stopcontact met minimaal 20 ampère.

  2. De compressor te lang laten draaien repareren

    Om de luchtcompressor niet te overbelasten of de inschakelduur te overschrijden, laat u de compressor bijvoorbeeld 10 minuten draaien en laat u hem vervolgens 10 minuten staan voordat u hem weer laat draaien. Hierdoor heeft de motor voldoende tijd om af te koelen en ervoor te zorgen dat deze niet oververhit raakt en de resetknop activeert.

  3. Een vastzittende centrifugaalschakelaar repareren

    Allereerst wil je ervoor zorgen dat de punten op de contactplaat in de open positie staan door de cirkelvormige veer plat te buigen zodat de punten geen contact meer hebben. De contactplaat moet worden vervangen als de punten zijn gesloten door middel van lassen. Als er lichte putjes op de oppervlaktepunten zijn, moet u deze voorzichtig kunnen schuren met bijvoorbeeld schuurpapier met korrel 400. Groter dan dit zal resulteren in een onstabiele situatie en de contactplaat moet worden vervangen.

YouTube-demonstratie: Resetknoppen Luchtcompressor Opgelost

Hieronder vindt u een YouTube-video die ik nuttig vond om uit te leggen hoe u de knop van uw luchtcompressor kunt resetten.

Wat Te Doen Als U Denkt Dat De Thermische Overbelastingsschakelaar Van Uw Luchtcompressor Defect Is?

Welke opties heeft u als uw thermische overbelastingsschakelaar uitvalt en uitschakelt wanneer de compressor niet verwarmt? Als dit gebeurt, is het waarschijnlijk beter om een vervangende schakelaar te kopen dan te proberen het probleem zelf op te lossen. Ik zou aanraden om eerst professionele hulp te zoeken, of het nu bij een reparatiewerkplaats of een plaatselijke compressorwinkel is.

Uitschakelen Stroomonderbreker Vs Luchtcompressor Uitschakeling Thermostaat Reset-knop

Veel mensen verwarren het uitschakelen van een thermische resetknop met het uitschakelen van een stroomonderbreker. Het belangrijkste verschil tussen de twee is dat de thermische resetknop alleen kan worden geactiveerd door oververhitting, terwijl de stroomonderbreker om vele redenen kan uitvallen. De motor van de compressor start mogelijk niet om welke reden dan ook, maar hij zal nog steeds proberen stroom te trekken. Hierdoor kan het gaan trippen.

Luchtfilters, kapotte verlengsnoeren en verstopte cilinders zijn allemaal waarschijnlijke oorzaken van het uitvallen van stroomonderbrekers. Ook kunnen storingscondensatoren en ontlaadkleppen ervoor zorgen dat ze trippen. Ontdek waarom uw luchtcompressor stroomonderbrekers steeds uitschakelt en hoe u ze kunt repareren in onze Air Compressor Help & Fix Guide!

Veelgestelde Vragen (Foundations Asked Questions)

Waarom valt mijn compressor steeds uit?

Uw stroomvoorziening is mogelijk niet voldoende om uw compressor van stroom te voorzien. Of uw compressor heeft te hard gewerkt en de resetknop wordt geactiveerd.

Waar is de resetknop op mijn compressor?

De resetknop kan zich op de motor of op de mantel van de compressor bevinden, dit hangt meestal af van het merk en model van uw compressor.

Waar is de resetknop op een luchtcompressor?

Het hangt allemaal af van het merk/model van de compressor. Bij sommige compressoren zijn de resetknoppen op de motor aangesloten, bij andere aan het uiteinde van de compressor.

Heeft een luchtcompressor een resetknop?

Resetknoppen, ook wel thermische resetknoppen of thermische schakelaars genoemd, zijn een belangrijk onderdeel van luchtcompressoren. Ze zorgen ervoor dat de compressoren niet oververhitten en voorkomen schade aan andere onderdelen.

Hoe reset je een luchtcompressor?

Zoek naar de resetschakelaar, meestal een kleine rode of zwarte knop aan de zijkant van de motor bij het netsnoer, en klik hierop. Afhankelijk van uw merk en model, varieert de locatie van deze schakelaar.

Waarom moet ik de luchtcompressor steeds opnieuw instellen?

Het resetten van uw compressor is noodzakelijk omdat deze te heet is geworden. Daarom onderbreekt het de stroomtoevoer naar de compressor om ervoor te zorgen dat deze niet verder oververhit raakt en schade wordt voorkomen.

Problemen Met Het Uitschakelen Van Knoppen En Antwoorden Voor Bestaande Lezers

Thermische Schakelaar Havenvrachtcompressor Blijft Eruit Springen

Vraag

Ik heb de 90234 luchtcompressor van havenvracht. Ik heb het al meer dan een jaar vrij vaak gebruikt. Ik heb er zelfs meerdere keren op geduwd om het urenlang non-stop zonder pauze te laten lopen.

Gisteren, terwijl ik het met mijn zandstraler gebruikte, knalde de thermische overbelastingsschakelaar van de luchtcompressor en de compressor stierf.

Harbor Freight 90234 luchtcompressor

Het duurde slechts ongeveer 30 seconden en crashte toen opnieuw.

Het besloot dat het rust nodig had, dus liet ik het met rust. Vandaag ging ik de compressor starten, alleen om hem nog een dertigtal seconden te laten draaien en gewoon uit te schakelen, hij vulde de tank niet eens.

De olie was schoon en het oliepeil leek in orde.

Is het mogelijk dat mijn motor aan het overlijden is? Ik heb het op een stekkerdoos helemaal alleen aangesloten op een stopcontact zonder iets anders en ik heb dit probleem nooit eerder gehad, zelfs niet als ik de compressor uren achter elkaar liet draaien.

Morgen ga ik kijken of er beperkingen zijn op de koperlijn. Elk advies dat u mij kunt geven, wordt zeer op prijs gesteld. Bedankt

Antwoord

Scott, ik weet niet wat de bedrijfscyclus van uw model Harbor Freight-compressor is. Als je niet zeker weet wat ik bedoel met Duty Cycle, bekijk dan de pagina met die naam die is gelinkt vanaf de sitemap-pagina voor volledige informatie.

Als je tussen de regels door leest, lijkt het erop dat je weet dat de compressor is misbruikt. Het mag geen compressor voor continu gebruik zijn. U geeft echter toe dat het lang en heet is geweest. Dit kan schade aan uw motor of de pomp hebben veroorzaakt.

Het klinkt alsof je al je geld aan dit toestel hebt uitgegeven. Ik denk dat het vervangen van de motor maar één probleem zal oplossen. Dit betekent dat het tijd is om het apparaat met pensioen te laten gaan en een ander te kopen.

Zoek voor de zekerheid een revisiebedrijf voor elektromotoren en breng de motor daarheen voor een belastingstest.

Groetjes en veel geluk.

Hier zijn een aantal bestaande problemen met de lezer en nuttige antwoorden op problemen met de resetknop bij verschillende merken luchtcompressoren: