Niet-repareerbare Luchtcilinders

Niet-repareerbare luchtcilinders, ook algemeen bekend als wegwerpluchtcilinders, zijn een familie van goedkopere luchtcilinders die meestal worden vervaardigd met aluminium eindkappen en met een roestvrijstalen buis voor een cilindercilinder.

Gegoten aluminium kan worden gebruikt om de doppen voor de niet-repareerbare luchtcilinder te maken. Dit verlaagt de productiekosten en minimaliseert de benodigde machinale bewerking.

Niet-repareerbare luchtcilinders kunnen plastic eindkappen hebben die zijn gemaakt van bewerkt plastic. Deze plastic eindkappen kunnen worden geprint door 3D-printen, wat de kosten van de cilinders zou kunnen verlagen.

Niet-repareerbare Luchtcilinders Montagemethode

Elke eindkap heeft een groef rond de omtrek. Nadat de stang en zuiger in de cilindercilinder van de cilinder zijn gestoken, wordt de eindkap in roestvrijstalen buiscilindermateriaal gestoken. De groeven bevinden zich binnen de omtrek van de loop.

Luchtcilinder

Het roestvrijstalen materiaal van het vat wordt vervolgens gerolvormd in de groef in de eindkappen om het cilindersamenstel af te werken.

Dit is een sneller en goedkoper fabricageproces voor cilinders dan het monteren van de eindkappen op de cilinder met stangen en bouten, zoals de repareerbare familie van luchtcilinders.

Niet-repareerbare luchtcilinders kosten minder dan repareerbare cilinders met dezelfde boring en slag. Door dit type luchtcilinder is het meestal niet mogelijk om deze voor reparatie uit elkaar te halen.

Deze luchtcilinders worden ook wel wegwerpartikelen genoemd, omdat dat meestal gebeurt als ze het einde van hun levensduur hebben bereikt.

Misschien zijn de zuigerafdichtingen zo erg versleten dat de cilinder geen kracht meer kan genereren, of zijn de kussenafdichtingen verdwenen, of heeft de impact van de zuiger op de eindkappen uiteindelijk geleid tot een breuk van een onderdeel. De staven met een kleine diameter kunnen enige zijdelingse belasting hebben ondergaan, wat onherstelbare schade aan de cilinder kan veroorzaken.

Hoe dan ook, als ze eenmaal niet goed werken, is de juiste bestemming de metalen recyclingbak.

Onlangs hebben sommige fabrikanten een volledig samengestelde wegwerpluchtcilinder ontwikkeld. Dit zijn goedkope, lichtgewicht en high-cycle opties.

Dit is een niet-repareerbare luchtcilinder van Bimba

Niet-repareerbare luchtcilinders bieden een aantal opties waarmee de juiste cilindercombinatie voor de toepassing kan worden gekozen. Deze opties omvatten een verscheidenheid aan montagestijlen.

De cilinders en bevestigingen van elke fabrikant kunnen verschillende afmetingen hebben als ze niet zijn gebouwd volgens de ISO 6432-normen. Dit kan problemen veroorzaken bij het vervangen van de cilinder als de cilinder van de oorspronkelijke fabrikant om de een of andere reden niet meer leverbaar is.

Het is meestal een goed idee om bij de aankoop van een niet-repareerbare cilinder (of welke actuator dan ook) er een te kiezen die is gebouwd volgens een industriestandaard, zodat, in het geval dat uw huidige merk cilinder in de toekomst niet beschikbaar is, u kunt een cilinder met dezelfde exacte afmetingen van een andere leverancier vervangen.

Enkele extra opties voor niet-retourneerbare luchtcilinders die nodig kunnen zijn voor een specifieke toepassing zijn:

  • Uitlijning koppelingen
  • Bevestigingen in blokstijl: ofwel de stang- of achterste eindkappen zijn vierkant en hebben doorlopende gaten voor montage.
  • Gaffelbevestigingen
  • Cilinder Kussens
  • Double End-stang (de stang steekt uit beide uiteinden van de cilinder)
  • Voetsteunen
  • Niet-roterende staaf (misschien zeshoekige of dubbele staaf)
  • Neusbevestiging (meestal standaard)
  • Naderingsschakelaars
  • Schroefdraadmontage achter (vaak standaard)
  • Trunnion-stijlbevestigingen (tappen kunnen aan het uiteinde van een stang, achterkap of centraal zijn gemonteerd om de zuiger te laten draaien).

Boringdiameters van slechts 0,25 mm zijn niet-repareerbare luchtcilinders.

Wat moet u weten om de juiste niet-repareerbare luchtcilinder voor uw toepassing te selecteren? Dit zijn enkele tips om u te helpen bij het kiezen van de juiste niet-repareerbare luchtcilinder voor uw toepassing.

  • Welke boormaat? Wat is de benodigde kracht, inclusief wrijving en veiligheidsmarge?
  • Welke slag? Welke slag? De cilinderzuiger mag de stang of achterste eindkappen niet raken om een zo lang mogelijke levensduur te garanderen.
  • Wilt u dat de cilinder aan één of beide uiteinden van zijn lengte wordt opgevangen?
  • Is het nodig om een magneet aan de zuiger van de cilinder te bevestigen voor positiebepaling?
  • Welke afmetingen zullen deze steunen zijn?
  • Wat is de beste manier om de cilinderstang(en) te bevestigen aan het item dat u verplaatst?
  • Wat zijn de poortafmetingen, zodat u zeker weet dat u de juiste luchtleidingfittingen heeft?
  • Zijn stroomregelingen nodig voor uw toepassing?
  • Heeft de toepassing een smeerpatroon nodig of kan de fabriekssmering voldoende zijn. Bij cycli met hoge snelheid kan extra smering nodig zijn. Praat met de verkoper van uw cilinder.

Niet-repareerbare luchtcilinders hebben hun plaats wanneer een nieuw apparaat wordt ontworpen. De snelheid waarmee vervangende luchtcilinders kunnen worden aangeschaft en hun relatief lage initiële kosten, maken deze cilinders tot een populaire keuze voor ontwerpers van apparatuur.

Opmerking? Nieuwe vraag? Voeg het hier samen met foto’s toe om anderen te helpen u te helpen met uw compressor- en apparatuurprobleem!