Waarom Werkt Het Overdrukventiel Van Mijn Compressor Niet?
(mooresville, nc)

Ik weet niet hoe ik de drukontlastingsinstellingen moet aanpassen zodat het veiligheidsventiel niet blaast voor een Speedaire 5Z185A.

Bedankt

Speedaire 5Z185A pomp

Chris daniël

Hey Chris, leuk om van je te horen.

Luister, als uw PRV afgaat en de druk in de tank hoger is dan de normale uitschakeldruk voor die compressor, betekent dit dat de druk in uw tank hoger is dan de veiligheidsdruk van uw compressorsysteem.

Als de PRV openbarst bij een druk onder de normale uitschakeldruk van de compressor, kan het zijn dat de PRV vervuild is.

Stop met het gebruik van de compressor. Tap de perslucht af en haal de stekker uit het stopcontact.

Als uw compressor hoge druk in de tank bereikt, maar uw druk blijft stijgen en uw compressor wordt niet uitgeschakeld, dan heeft u een probleem met de drukschakelaar.

Mijn e-boek, The Home Compressor, behandelt veel aspecten van het oplossen van problemen met de thuiscompressor, inclusief het vervangen van de drukschakelaar. Als je tijd hebt, kijk dan eens op deze website.

Vervang PRV

(Apex, NC)

Ik ben blij dat deze site er is!

Onlangs heb ik een oudere Speedaire-compressor van 91 liter ingeruild.

Ergens onderweg heeft iemand de originele 2pk elektromotor ingeruild voor een 5pk Gas Clinton.

Ik heb de Clinton nu bij de eerste trek en moet de PRV vervangen.

De vorige eigenaar heeft hem haastig vervangen en hij springt op 130 en reset pas op 50. Ik zou er graag een willen die teruggaat naar 90 of zo. Welke opties heb ik?

Bedankt!

______________________________

Dat uw PRV helemaal plopt, vertelt me dat het uitschakeldrukniveau van uw compressordrukschakelaar te hoog is voor, of uw PRV niet geschikt is voor, de compressor.

Als je er een hebt die kan resetten, is dat een goede zaak. De meeste kleinere doe-het-zelf-luchtcompressoren hoeven alleen maar naar achteren te worden geduwd om te resetten.

Ik kan je niet vertellen of de 130 PSI pop-off geschikt is voor je compressor, hoewel die kraakdruk zeker een beetje laag lijkt, aangezien PRV’s een veiligheidsapparaat zijn en de laatste verdedigingslinie zijn als de drukschakelaar uitvalt en een tank overdruk voorkomt .

Als ik het was, zou ik de PRV uit de leiding halen en de compressor laten draaien, waarbij u nauwlettend de tankdruk in de gaten houdt. Wees klaar om de motor uit te zetten. Let op de druk. Misschien is de drukschakelaar ingesteld om uit te schakelen bij bijvoorbeeld 150 PSI (wat normaal niet een te hoog bereik is) en zal de compressor dan uitschakelen.

Als dat het geval is, bezoek dan uw plaatselijke compressorreparatiewerkplaats en vraag om een PRV te kopen die opent bij ongeveer 10 PSI hoger dan de cut-off, en een die een handmatige reset nodig heeft.

Pulserende PRV-klep

De nakoeler prv sputtert lucht terwijl deze draait. Het kan vast zitten, geloof ik.

Hallo, en bedankt voor het schrijven.

De PRV-klep pulseert als hij druk uit uw systeem laat ontsnappen. Dat is zijn taak.

Hoe hoog is de druk van uw systeem wanneer de PRV pulseert. Ik ga ervan uit dat het boven de normale uitschakeldruk is en dat je mogelijk een storing in de drukschakelaar hebt.

Trek aan de ring op de PRV en open deze handmatig, en sluit hem dan weer door hem in te drukken. Als hij nog steeds pulseert, dan denk ik dat hij goed werkt en dat je ergens anders een probleem hebt.

Zit er een nakoeler tussen de cilinders? Als de nakoeler tussen de cilinders zit, kan dit duiden op een probleem met de inlaatklep in je tweede cilinder. Als de nakoeler zich tussen de cilinder en de tank bevindt, kan dat een vastzittende of trage tankterugslagklep betekenen.

Meer details, alstublieft.

Rekening