Het dimensioneren van motorpoelies is een ingewikkeld onderwerp dat vaak verkeerd wordt begrepen, maar het is zo belangrijk om het goed te doen. Dit artikel geeft je achtergrondinformatie over het belang ervan, de wiskunde achter de grootte van de katrol, gevolgd door een nuttige thread over het onderwerp!

Waarom Is Het Belangrijk Om Katrollen Op De Juiste Manier Te Dimensioneren?

Voor luchtcompressoren en alle toepassingen die motoren gebruiken, is het in feite van cruciaal belang dat de poelies de juiste maat hebben om ervoor te zorgen dat de juiste RPM’s (omwentelingen per minuut) worden gehandhaafd.

RPM is in wezen de snelheid die het debiet van een pomp bepaalt in gallons of liters per minuut of kubieke voet per minuut met betrekking tot luchtcompressoren. Als het toerental van de pomp niet juist is, kan dit de prestaties nadelig beïnvloeden. Pompen die te langzaam draaien, zullen niet optimaal presteren. Het kan ook voortijdige slijtage veroorzaken als het te snel wordt gedraaid.

Daarom rechtvaardigt dit het cruciale belang om ervoor te zorgen dat de poelie-afmetingen op elke motor of aandrijfeenheid ten opzichte van de pomp correct zijn.

De Wiskunde Achter De Grootte Van De Katrol

Hoewel de formules die worden gebruikt om de poelieverhoudingen te bepalen ingewikkeld kunnen zijn, is het eenvoudig om het toerental van de motoren en het toerental van de pompen te verdelen om de gewenste poelie te verkrijgen.

Voorbeeld 1:

Laten we zeggen dat we een pomptoerental van 1250 hebben en een motortoerental van 1750.

Katrol = 1250/1750 = 0.7114

Daarom moet de poelieverhouding 0,714 zijn om de pomp correct te laten werken. Nu kan deze poelieverhouding worden gebruikt om een van de poeliegroottes te berekenen als je de andere hebt.

Voorbeeld 2a:

De pomp heeft een katrol van 13 cm.

Motorpoelie = 13 cm x 0,714 = 9 cm

Om de motor met de gespecificeerde 1750 RPM te laten draaien, moet de motorpoelie 9 cm meten.

Voorbeeld 2b

We hebben een poelie van 13 cm op de motor .

Pomppoelie = 13. cm / 0.71 = 18. cm

Dit betekent dat de pomppoelie een diameter van 18 cm moet hebben om de motor met de gespecificeerde 1250 RPM te laten draaien.

Deze voorbeelden zijn te vereenvoudigd en geven slechts een indicatie van de wiskunde die betrokken is bij het dimensioneren van een katrol. Als je dieper wilt graven in het begrip van hoe je een katrol moet dimensioneren, raad ik aan om online meer technische publicaties hierover te zoeken.

Uitgewerkt Voorbeeld: Hulp Bij Maat En Toerental Voor Deze Luchtcompressordraad

Dit was een lange draad die begon toen Zain een verzoek om hulp stuurde met de maat en RPM die nodig zijn voor een oudere luchtcompressor. Zijn eerste post was in oktober en hij informeerde:

Help me alstublieft de compressorpomp te identificeren. Ik zou graag de grootte en het toerental van de motor willen weten die ik nodig heb, evenals de aanbevolen olie en de capaciteit ervan.

Als ik alleen de fabrikant kende, zou ik de rest van deze informatie misschien zelf kunnen onderzoeken.

Het heeft alleen 070B-nummers en geen andere markeringen. Het lijkt erop dat het ook een rode olievuldop aan de bovenkant heeft en een zwarte ontluchting in het midden / aan de achterkant van de pomp, onder de olievulpoort. Het is voor een schappelijke prijs gekocht bij een verhuisbedrijf.

Foto 1: Zains compressorpomp, schijfzijde rechts:

Foto 1.

Foto 2: Zains-compressorpompen met de schijfmaat

Foto 2

Foto 3: De tweede cilinder zit op de pomp

Foto 3

Foto 4: Close-up van de cilinder rechtsboven

Foto 4

Foto 5: Close-up van het nummer op het pomphuis:

Foto 5

Troje draagt bij:

Bijna onmiddellijk draagt Troy bij en zegt dat de Zains-pomp een Curtis-uitdagingslucht is (en hij) zou de boring moeten weten om u het juiste model # te geven. Het zou een es-30 kunnen zijn. Ik gok, maar dit kan helpen. Raak niet in de war door de uitsplitsing van de onderdelen, want het toont een 3 cilinder. Om te bepalen welk model het is, moet je in de rechterkolom kijken.

Troy leverde deze foto’s:

Foto 6: lijst met onderdelen van Zains-compressor:

Foto 6

Foto 7: exploded view onderdelen:

Foto 7

Foto 8: Prestatiegegevens:

Foto 8

Zains reactie:

U meneer, bent geweldig! Bedankt voor het delen van deze informatie. Het lijkt erop dat ik een motor van 3 pk nodig heb om de 800 RPM te laten draaien. Waarschijnlijk een standaard motor met luchtcompressor, 3 HP 3450 RPM. Is er een kans dat u de vereisten voor de viscositeit en hoeveelheid van de olie in die handige handleiding hebt staan? Er zit geen kijkpoort op. Nogmaals bedankt!

Troy’s antwoord: Ik zou een 3hp 1800 RPM motor kiezen, aangezien die in de fabriek werd gebruikt. Of u kunt een cheater-motor gebruiken, die 3450-3600 tpm en 22,5 ampère heeft.

Gebruik non-detergent 30wt sae compressorolie.

Om erachter te komen welke maat katrol je nodig hebt, neem je het vliegwiel van Size and Divide

  • voorbeeld 122,75=4,36
  • neem dan de 4,36-verhouding en deel deze in het motortoerental 3450rpm.
  • Dit geeft je het toerental van de compressor 34504.36=791.28 tpm.

Als u een 1750/1800-motor gebruikt,

  • Voorbeeld: 122,75 = 4,36, 18004,36 = 412,84 RPM
  • grote poelie kleine motorpoelie = verhouding
  • dan motor rpmratio = compressor rpm

Ik hoop dat dit helpt

Es30 = 1 liter oliecapaciteit

Foto 9: Olie-informatie

Foto 9

Zain voegde aan zijn vragen toe:

Heb je enig idee van de maat en het type moer die ik nodig heb om de slang op de gemarkeerde plek op de bijgevoegde foto aan te sluiten? Ik denk dat het een 5/8 buis is? Zou koper acceptabel zijn als het van compressor naar tank gaat? Bedankt

Foto 10: Locatie van verbindingsmoer

Foto 10: De locatie van de verbindingsmoer

Lange tijd adviseur Doug uit San Diego draagt bij:

Koper is goed als je het hebt of kunt vinden. Neem het mee naar een ijzerhandel of grote doos om de draden te controleren.

Troy antwoordt met:

Nou, blij te horen dat je de versterker kunt trekken, het zou goed moeten zijn voor het lage gebruik, je hebt veel gekregen voor die pomp. Curtis heeft het zojuist aan hun assortiment toegevoegd.

Als je onderdelen nodig hebt, ben ik een Curtis-distributeur, samen met Saylor-Beal, Schulz, Atlas Copco, cp, Coaire, champion, puma, Emglo/jenny, Davey, American eagle voorheen el smith.

U kunt ook omgaan met lijnen die zijn uitgekocht of niet meer in bedrijf zijn. Worthington, Joy, multi-quip en grimmer smidht zijn slechts enkele voorbeelden. Lindsay, Brunner, wereldbol. par, keystone-compressor. Amerikaanse luchtcompressor. Vlieger. Ik werk aan ze allemaal en in Oklahoma, met het olieveld, modificeren en maken we veel onderdelen voor de verouderde pompen uit het verleden. Ik heb zelfs een eigen lijn die we de T-REX noemen.

Je hebt een buismoer nodig en ja, je kunt zacht rolkoper gebruiken en dan de koperen buis flakkeren, ik heb gezien waar sommigen een pijpkoppeling krijgen en deze op de fitting installeren en vervolgens een NPT-knelfitting gebruiken. Als je een slangenfabrikant in de buurt hebt die de buismoer moet kunnen leveren, zal ik kijken of ik de maat kan vinden en je hiervan op de hoogte brengen.

Het toont een 3/4 od. Dit zou nuttig moeten zijn. Dit zou je moeten helpen. Het toont een 3/4 od. U kunt de buismoer verwijderen als u problemen ondervindt om er lokaal een te vinden. Installeer een pijpnippel met een zwart pijp-T-stuk en bevestig vervolgens de knelkoppelingen. Knip gewoon de flare af bij de uitlopende fitting. Sluit vervolgens uw nieuwe T-stuk, voeg uw knelfittingen toe en sluit uw koperen afvoerleiding met zachte rol aan op uw terugslagklep. Je zou zachtgewalst koper moeten kunnen vinden bij het HVAC-leveringshuis of als je een vriend in verwarming en lucht hebt, wed ik dat hij er wat zal hebben die je kunt krijgen. U kunt ook een 3/4-inch zwarte pijpkraag krijgen die op de afvoerfitting past.

Foto 11: tekening van ES 30

Foto 11

Foto 12: Nieuwe ES30 prijs

Foto 12

Troy opmerkingen over de motor:

Graag gedaan Zain. Je bent ook welkom Zain.

Over de motor reageert Zain:

Dus ik kocht een motor voordat jullie reageerden, misschien heb ik het pistool gesprongen. Het is een 5 pk Leeson (SPL) met een vermogen van 15-16 ampère, 3450 RPM. Komt het goed of moet ik annuleren en iets anders bestellen? Nogmaals bedankt mannen!

Troje zegt:

Als ik jou was zou ik annuleren en de 3 of 5 pk 1800 rpm motor nemen, het zal beter zijn maar zal meer kosten. Wil je toch de 3450/3600 motor, dan is de 22/23.5 am motor met de 7/20 cm as de beste optie. Het zal je pomp trekken. Het is minder dan de 1800, maar het is meer dan de spl=special15 amp 3450 rpm.

eBay heeft de weg 1800 toeren en de eeuw b384 3450 5pk speciale motor. Je kunt de b384-motor gebruiken om een motor van 3 pk te maken, maar ik zou het niet aanbevelen als je de prestaties van 5 pk nodig hebt. De weg 1800 rpm-motor is de beste keuze als u op zoek bent naar prestaties van 5 pk.

Foto 13: Aanbevolen motoren

Foto 13

De motor b384 zal werken op 230 volt enkelfasig als u de 3450rpm motor kiest. U moet een stroomonderbreker van 25 ampère hebben. Je katrolmaat is 7 cm. Hiermee wordt het toerental van uw compressor ingesteld op 791. 7 cm met de motor stelt u het toerental van uw compressor in op 835 tpm.

U hebt een terugslagklep nodig die op alle compressoren vereist is. Er zijn twee stijlen: een in-tank of een inline-afmeting voor de maat van de afvoerpoort, de meeste gebruiken de in-tank-stijl, ook op de terugslagklep heeft u de 1/20 nodig cm ontluchtingspoort waarvoor u een compressie van 1/20 cmnpt x 1/10 cm nodig hebt, zodat u een koperen leiding van 1/10 cm naar uw drukschakelaar kunt laten lopen en die schakelaar heeft de ontluchtingsklep erop nodig.

Zorg ervoor dat u het 1/4 koper aan uw terugslagklep aan uw drukschakelaar bevestigt, aangezien de terugslagklep lucht in één richting in uw ontvangertank laat stromen. De ontluchtingsklep zal, wanneer deze de einddruk van 125 psi bereikt, van uw terugslagklep naar de pomp naar nul ontluchten. Hierdoor kan uw motor het volle toerental bereiken om uw pomp te trekken en niet te starten tegen een belasting die uw motor kan schaden. Verplicht.

Als uw tank geen plaats heeft voor de terugslagklep in de tank, kunt u kiezen voor de inline-stijl met twee vrouwelijke in- en uitpoorten. Zorg ervoor dat uw ontvanger 150 psi of zelfs 200 psi kan weerstaan.

En u hebt een ontlastingsset van 150 nodig als uw tank een werkdruk van 150 heeft. Een enkeltraps pomp met een nominaal vermogen van 200 PSI en in staat om 125/150 PSI te produceren. Ik raad u aan nog steeds een 150 PSI-ontlastklep te gebruiken om ervoor te zorgen dat uw pomp niet wordt beschadigd in het geval dat de contacten van uw drukschakelaar zouden worden gelast. Veiligheid voorop en altijd.

De ontlasting is verplicht en zoals ik al zei, als de drukschakelaar zou lassen / plakken, zal deze klep eraf springen bij 150 psi en de tank tegen een explosie beschermen.

Op uw tank moet een label zijn gelast met de nominale druk of wp = werkdruk. Alle eentraps compressortanks hebben een nominaal vermogen van 150 mwap = maximale werkluchtdruk en alle 2-traps compressoren hebben een nominaal vermogen van 200 mwap als een 2-traps met een limiet van 175 psi.

Bill zegt:

Zain, naar aanleiding van Troys opmerkingen, zijn er pagina’s op deze site die veel informatie geven over de tankterugslagkleppen, de loskleppen, enz.

Samen met foto’s

Zain:

Bedankt, Troje. De Leeson 5HP SPL-motor is al verzonden, dus ik kan deze niet annuleren. De link voor de motor die ik heb gekocht staat hieronder. Gaat deze motor problemen opleveren voor mij? Ik dacht dat een 5HP-motor met een vermogen van 15 ampère zou kunnen worden gebruikt om een 3HP-motor van 22 ampère te vervangen. Mijn logica klopt hier niet.

Ik heb een tank van 60-364 liter die ik vandaag ophaal bij mijn ooms. Het heeft al de drukschakelaar en PRV erop.

Bij die motor is gisteravond ook nog een katrol van 7 cm gekocht. Om de juiste maat voor 800 RPM te bepalen, heb ik de wiskunde gedaan die je hebt opgegeven.

Troje:

Het vermogen van 5 pk bij een motor van 15 ampère is eigenlijk slechts 3 pk. Daarom hangen ze spl=special. Hoewel op de sticker 5 pk staat, is het in werkelijkheid maar 3 pk. Deze motor komt vaker voor in compressoren voor thuis/big box store. De motor van 3 pk met een vermogen van 22 ampère is sterker. Dit zou de b384-motor zijn met de 7/8-as. Ze zullen ook aangeven dat ze een motor van 5, 5,5 of 6,5 pk kunnen zijn. Ze hebben echter maar een paar versterkers nodig om echte 5 pk te hebben.

Dus de motor die je hebt gekocht, kan aan je pomp trekken, hij zal het moeilijk hebben als hij de einddruk van 125 psi haalt. Het is het beste om de 23,5 amp b384-230v 1-fase motor te gebruiken. Dit zal uw pomp tot 125psi trekken.

Het toerental van uw 2.6-poelies zal 748 tpm zijn als u uw compressor heeft.

Je kunt de motor die je hebt gekocht proberen en kijken of hij je pomp trekt, zo niet, dan kun je de 22amp 230v 1ph b384 met 7/20 cm as krijgen. Gebruik een motorpoelie met een lengte van 2,75 tot 2,90 cm. Als je een vriend van een elektricien hebt, kun je hem een versterkertekening in je motor laten doen om te zien wat de versterkers zijn bij het starten en om af te trappen tot de laatste druk die je zal laten zien of je te veel stroom verbruikt en moet overschakelen naar de grotere motor.

Zain:

Bedankt voor je geweldige informatie. Ik ben een gewone thuisgebruiker die af en toe aan zijprojecten in huis werkt. Ik kan er zelf een versterkertekening op maken en bepalen of ik de motor vanaf daar moet upgraden. Van wat je zegt, zal ik waarschijnlijk in orde zijn voor die 2-3 keer per jaar dat ik een compressor nodig heb. Ter info, ik heb voor deze pomp betaald, een goede deal of wat?

We zullen. Je had gelijk! Deze 5HP SPL is een SPL POS. Het zal de pomp niet opnieuw starten wanneer de tank is opgeladen en in gebruik is.

Ik koos voor de WEG, 1750, 5HP en een katrol met een diameter van 14 cm 1-1/8. Als dit het niet doet.grr.

Vraag je je af wat je met deze SPL gaat doen?

Bedankt voor je advies. Jullie zijn een rockster.

Doug vraagt:

Ik weet niet of dat een geldige conclusie is. Werken uw tankterugslagklep en losser correct? Wat gebeurt er precies wanneer het probeert opnieuw op te starten?

Zain:

Doug,

Ter info, ik stond op het punt dit op een andere locatie van deze website te plaatsen, maar ik zal hier reageren.

De pomp start prima als de tank leeg is. De pomp probeert opnieuw te starten wanneer de tank leeg is, maar hij worstelt totdat hij de overbelasting of stroomonderbreker activeert. Na een paar omwentelingen stopt het. Om de pomp weer aan het werk te krijgen, moet ik hem volledig leegmaken.

Kunt u het probleem met de onderdelen van de ontlader en de keerklep uitleggen? Ik neem aan dat als de terugslagklep niet voldoende opengaat terwijl er stroomafwaarts druk is, dit mijn huidige probleem kan veroorzaken? Werkt de ontlader? Nadat de motor is uitgeschakeld, hoor ik lucht sissen. De drukschakelaar duwt de steel naar binnen en laat lucht ontsnappen. Beide componenten maken deel uit van een oudere tank uit 1983. De lijn van de losser is erg kort.

Tijdens het draaien hoor ik af en toe een klop. Het klinkt bijna alsof het in de tank weergalmt, hoewel ik niet zeker weet waar het vandaan komt.

Bedankt, heren! Zain

Doug:

De combinatie van de terugslagklep en de losser zou de motor een korte tijd moeten geven om op snelheid te komen voordat de tegendrukbelasting in het spel komt. Misschien kun je nu wat foto’s plaatsen van je setup. Om de pomp goed te laten werken, moet u een bepaald volume hebben tussen de keerklep en de pomp. Hoeveel is het berekende toerental van de pomp?

Zain:

De pompuitlaat bevindt zich ongeveer direct boven de tankinlaat. Er loopt ongeveer 10 cm koperleiding naar de tank. Deze koperen lijn wordt vervolgens naar beneden getrapt tot ongeveer 20 cm flexibel.

Doug:

Dus ongeveer 30 cm zou je het langer kunnen maken, of op een andere manier volume toevoegen zonder al te veel moeite?

En

Om de pomp weer aan het werk te krijgen, moet ik hem volledig leegmaken. Hm. Weet je zeker dat het niet begint met bijvoorbeeld 20-30 psi in de tank?

Tot slot, kunt u de spanning in de buurt van de motor controleren terwijl deze aan staat, draait of probeert te starten? Controleer voordat u iets anders doet of de spanning correct is.

en

Als je de katrol, de kracht en het vermogen hebt om het te doen, dan zou dat goed moeten werken. Klinkt efficiënt, als dat 220 is. Troy heeft misschien andere kennis

Troje:

Wat is de start-up versterker? Dan hebben we het stroomverbruik nodig als de motor stopt. Als de ampère hoger is dan de nominale waarde in de motor, is uw motor niet groot genoeg om uw pomp bij het opstarten te trekken.

De weg 5 pk motor met 1750 tpm zal uw pomp trekken, u heeft een 30 ampère stroomonderbreker nodig die nodig is voor een 5 pk motor.

Hoe te controleren en te zien of uw terugslagklep defect is? Er zijn twee manieren om te controleren of uw terugslagklep defect is. Er zijn twee manieren om te zien of de klep (ontluchter) defect is.

U kunt de keerklep ook controleren door de persleiding los te draaien. Als er lucht ontsnapt, ga ik met mijn duim over de inlaatzijde om te bepalen of er een lek is. Hierdoor zal de motor harder moeten werken om op volle snelheid te komen.

Je spl-motor werd gebruikt in cheaterpompen. Dit zijn compressoren die te vinden zijn in big-box-winkels. De 5 pk 230v1ph 1750 weg-motor zou prima moeten werken. U moet echter nog steeds het stroomverbruik bij de opstart- en einddruk controleren. Zorg er ook voor dat u uw versterkers controleert wanneer de motor opnieuw start. Zorg ervoor dat je een volledige 230 volt inkomende stroom hebt, als je een spanning van het type y hebt en het is rond, dan zou je goed moeten zijn, maar als het onder de 9 komt en boven de 190 volt blijft, moet je een 200 volt motor gebruiken.

Laten we nu zeggen dat je tot 240 delta-spanning hebt, je komt wel goed met de weg-motor. Oklahoma heeft de afgelopen jaren een stijging van het y- en deltavermogen gezien. Delta is een industriële kracht of beter, maar y is voor gemakswinkels, winkelcentra en thuisgebruik.

Ik hoop dat dit helpt, laat me weten hoe alles voor je afloopt.

Andere opmerking van Troje:

Zain, uw 5.45-poelie, 5 pk 1750 tpm-motor en weg 5 pk 1750 tpm-motor zullen 3.54 pk leveren. Je kunt hoger gaan dan 1.000 tpm, maar je gebruikt nog steeds 4,40 pk van je wegmotor. Persoonlijk zou ik rond de 950 toeren op de pomp blijven met je weg als ik aan het bouwen was. Ik hou er niet van om boven de 1050 tpm te gaan als een pomp een schijf- en veerklepsysteem heeft. Het is moeilijk voor dat type klep, als een riet goed is gebouwd en goed is gebouwd, kunnen ze veel hogere RPM’s draaien en worden ze niet beïnvloed, het voorbeeld was de pompen van Worthington en Brunner, maar ze zijn goed ontworpen.

Reactie van Zain:

Nogmaals, bedankt voor je geweldige informatie! Ik wilde niet over het maximale toerental gaan dat voor deze pomp was gespecificeerd. Omdat ik geen 240 in mijn garage heb, heb ik een generator nodig om de compressor van stroom te voorzien. Ik weet ook niet welk type generator ik moet gebruiken.

Dit was een geweldig project waar ik veel plezier aan heb beleefd. Uiteindelijk heb ik wat C12x30 en een motorbasis opgehaald. Gaat het pompsamenstel scheiden van de tank. Dit zorgt ook voor meer ruimte tussen de pomp en de tank en hopelijk helpt het bij het herstarten van de pomp. Hoewel de foto’s hieronder niet de basis laten zien, zal ik er meer hebben. Ik hoop dat je het niet erg vindt dat ik de hele build deel!

Doug in antwoord op Zain

Zain antwoordde: Ik hoop dat je het niet erg vindt dat ik de hele build deel! Laat ze komen! Het is tenslotte jouw pagina.

Zain in reactie op Troje:

Oké, ik heb dus wat ontwikkelingen. Zie mijn voortgang (foto’s) hieronder, ik ben tevreden met hoe de bouw gaat, minus de transportschade aan de motor.

Ik heb er 2 A74-riemen op gemonteerd, gespannen op of ongeveer 3/20 cm tot

De pomp draait nu gewoon langzaam totdat hij de stroomonderbreker uitschakelt. De spanning (die wordt geleverd door mijn generator) daalt van 250VAC naar 90, en zelfs toen ik het probeerde, naar 60VAC. De druk in de leiding die de pomp verbindt met de keerklep is niet hoog. Ik ontlucht het handmatig bij de drukschakelaar.

Blijf me hierover informeren.

Opnieuw, bedankt.

Foto 14 Foto 15 Foto 16 Foto 17 Foto 18

Troy voegt nu toe:

Welke maat generator heeft u?

Bij het opstarten heeft uw motor 10 ampères gepubliceerd en dat is wat er nodig is om uw motor aan het draaien te krijgen. Je zou een T-stuk tussen je afvoer en tank kunnen installeren met een kogelkraan zodat je geen druk hebt bij het opstarten om de kopdruk te verlagen totdat je de motor op volle toeren hebt.

Om uw motor van 25 ampère te starten, moet uw generator minimaal 16.500 ampère zijn en 6.000 ampère hebben. Zoek op internet naar voorbeelden van generatoren. Dit zijn ampère vermenigvuldigd met spanning. Misschien heb je thuis een 230 volt 1-fase stroomonderbreker die je kunt gebruiken om je droger van stroom te voorzien. We hopen dat dit helpt.

Een ander probleem dan Zain:

Vreemd. Het lijkt vreemd.

Het is een 5500 continue generator van 6500 watt. Het moet 27 ampère produceren bij 240V.

GRRR.

Doug voegt toe:

Troy zei dat het moeilijk is om een generator te vinden die zo’n grote compressor kan laten draaien. Als je het scharnierende deksel kunt openen (zodat we de lay-out van de stroomonderbreker kunnen zien) en er een foto van kunt maken, en een close-up van de meter, kunnen we waarschijnlijk uitzoeken hoe we 230 of wat dan ook kunnen krijgen. Tenzij je huis meer dan 70 jaar oud is en nooit een bedradingsupgrade heeft gehad

In reactie op Doug zegt Zain:

Eigenlijk zal ik mijn droger loskoppelen en mijn generatorsnoer (24,4 m) gebruiken om hem van stroom te voorzien wanneer ik hem nodig heb. Ik heb vandaag de juiste stekker besteld om mijn snoer te vervangen. Het is 8AWG, dus het zou in orde moeten zijn, ook een stroomonderbreker van 30 ampère.

Kanttekeningen. Huis gebouwd in 1870, 150 ampère stroomvoorziening in het huis. Garage, zoals ik afgelopen weekend ontdekte, heeft een stroomonderbreker van 20 ampère, 120, op 10/2 directe begraafvoeding van het huis. Ik ben er vrij zeker van dat de breker te groot is.

Doug:

Wat? 20A op 10/2? Hoe lang is de run en wat heeft deze als aarddraad?
De droger en 8ga zouden beide moeten werken.

Zain vertelt Doug:

Over de stroom in de garage maak ik me later wel zorgen. Sinds we het huis 6 jaar geleden kochten, is het zo geweest.

De droogstekker werkte perfect met mijn snoer van 24,4 m. De pomp startte prima, zelfs bij 120 PSI in de tank. De pomp start onmiddellijk en er is geen aarzeling

Het kloppen van de pomp is mijn enige zorg. Het lijkt luider of meer merkbaar te worden bij 100PSI+ en of de pomp wordt warm/heet. Luister naar het bijgevoegde audiobestand.

Bedankt voor de lessen hier.

-Zain

Veelgestelde Vragen (veelgestelde Vragen)

Hoe weet ik welke maat poelie ik nodig heb voor mijn compressor?

Om te berekenen welke maat poelie u nodig heeft voor uw compressor in termen van leken, deelt u eenvoudig het toerental van de pomp door het toerental van de motor om de vereiste poelieverhouding te krijgen. Deze poelieverhouding kan worden gebruikt om de motorpoelie of pomp te bepalen, indien deze laatste beschikbaar is. Om bijvoorbeeld de motorpoelie te berekenen, vermenigvuldigt u de pomppoelie met de poelieverhouding.

Hoe bereken je de poeliediameter van een motor?

Om de poeliediameter van de motor te berekenen, moet u het toerental van de motor en pomp gebruiken, samen met de diameter van de pomp. De poeliediameter van de motor is gelijk aan de diameter vermenigvuldigd met het toerental. Dit cijfer wordt vervolgens gedeeld door het toerental van de motor.

Kan een kleinere aandrijfpoelie de snelheid verhogen?

Een kleinere katrol kan een grotere langzamer draaien, maar heeft meer kracht. In grote commerciële vrachtwagens zou een hogere versnelling bijvoorbeeld een langzamer draaiende motor hebben maar sneller draaiende wielen, wat resulteert in een hogere snelheid. Daarentegen zal een grotere aandrijfpoelie ervoor zorgen dat de kleinere veel sneller draait dan de grotere, en minder kracht en minder snelheid levert.