Luchtcompressor Start Niet - Manieren Om Te Repareren Luchtcompressor Start Geen Problemen

Het is heel gebruikelijk dat een luchtcompressor niet start wanneer deze wordt geladen. Wetende hoe vervelend het is, zijn hier enkele redenen waarom uw luchtcompressor niet start, en een paar dingen waar u naar moet kijken in de hoop dat u uw luchtcompressor weer op het goede spoor krijgt en effectief werkt.

Luchtcompressor Start Niet Vermogensprobleem?

Is de elektrische stekker van de luchtcompressor intact? Het basisprincipe voor elektrische compressiesystemen is echter om de machine aan te sluiten op een stopcontact.

Domme vraag, ik weet het, maar zit de stekker van de compressor in het stopcontact? Vermijd stekkerdozen en stekkerdozen omdat ze de directe aansluiting van machines op elektriciteitsbronnen niet ondersteunen. Dit zou uw eerste inspectie moeten zijn!

U moet voorzichtig zijn als u van plan bent een verlengsnoer te gebruiken, omdat deze in verschillende maten verkrijgbaar zijn. Om te voorkomen dat de stroom naar uw compressor wordt verstikt, gebruikt u verlengsnoeren met draden van 10 tot 25 gauge, als u er een moet gebruiken. Lees meer in onze gids Welke maat verlengsnoer voor een luchtcompressor? Beste gids voor verlengsnoeren voor luchtcompressoren.

Alles goed met de plug-in? Dan is uw volgende controle: Kunt u bij de elektriciteitscentrale in uw garage of huis komen? Kijk er eens in en kijk of een van de stroomonderbrekers is geactiveerd of dat er zekeringen zijn gesprongen. Als dit het geval is, reset dan de stroomonderbreker of vervang de zekering.

Om er zeker van te zijn dat er stroom is, kun je een storingslampje aansluiten op hetzelfde stopcontact als de compressor.

Luchtcompressor Begint Niet Meer Te Smelten Of De Stroomonderbreker Blaast Opnieuw Na Het Starten

Elke vorm van mechanische apparatuur die elektriciteit gebruikt, werkt vaak met stroomonderbrekers. Stroomonderbrekers schakelen uit wanneer een stroomstoot hun zekeringen doorbrandt. Deze stroomonderbrekers bieden bescherming voor apparatuur en stroompanelen. Ze kunnen afslaan om uw luchtcompressor te beschermen wanneer er een zeer hoge spanning is. Als de zekeringen slecht zijn, moet u de zekering vervangen voordat u uw luchtcompressor start.

De compressor kan een elektrische storing veroorzaken. Als dit gebeurt, explodeert de stroomonderbreker of springt de zekering door wanneer de compressor probeert te herstarten. Als dit het geval is en uw compressor nog steeds niet start, moet u langs het bedradingspad voor uw compressor kijken en controleren of deze een inline-zekering heeft, dat deze niet is doorgebrand of dat er een thermische resetknop is, geef het een duwtje.

Na deze snelle controles te hebben uitgevoerd, weet u nu zeker dat de luchtcompressor de oorzaak is van het elektrische probleem.

De compressor kan een elektrisch probleem hebben als de zekering of stroomonderbreker niet werkt wanneer deze probeert te starten. Dat kan een kortsluiting zijn in de drukschakelaar van de compressor, een startcondensator is defect of de motor is defect of overbelast. Er zijn tal van redenen die worden besproken op de pagina’s voor probleemoplossing op deze site.

De Luchtcompressor Start Niet. Is Er Druk In De Tank.

Controleer vervolgens de meter bij de compressortank. Toont het druk? Is de drukwaarde hoger dan de hogedrukuitschakeling van de compressor? Luchtcompressoren kunnen worden beïnvloed door langzame opbouw van de ontvangerdruk.

Luchtcompressoren kunnen worden gehinderd door vuilophoping in hun tanks. Fabrikanten raden eigenaren van luchtcompressoren aan om vervuilde filters te vervangen of schoon te maken.

Achterblijvende druk in de ontvanger kan ook worden veroorzaakt door luchtlekkage uit losse verbindingen. Deze problemen kunnen worden opgelost door het luchtfilter te vervangen en de verbindingen aan te draaien. Wanneer de Husky-luchtcompressor stopt met inschakelen, zult u een langzame opbouw van ontvangerdruk opmerken. Dit kan komen doordat de compressorsnelheid te laag is.

Luchtcompressor Start Niet Is Het De Drukschakelaar?

Controleer de drukschakelaar van de compressor als deze niet wil starten. Haal de stekker van de compressor uit het stopcontact voordat u de aftapkraan opent om de lucht uit de tank te laten zakken tot nul en vervolgens de afvoer te sluiten. Om waterdamp en lucht uit de compressortank af te voeren, kunt u een blaaspistool op de aftapkraan bevestigen.

Voor deze taak wordt een veiligheidsbril aanbevolen. Trek het deksel van en ga naar beneden om in de drukschakelaar te kijken en vraag iemand anders de compressor weer aan te sluiten of aan te zetten. Hoor je iets gebeuren? Zie je beweging in de drukschakelaar?

De uitschakeling van de drukschakelaar kan gepaard gaan met een klikkend geluid. Als de drukschakelaar onder druk staat, moeten de punten bewegen zodat ze kunnen worden aangesloten en de motor van stroom kunnen worden voorzien. Dit geluid is zelfs hoorbaar bij ultrastille compressoren.

Als de compressor begint te klikken en de punten beginnen te bewegen, werkt de drukschakelaar en stuurt hij stroom naar de motor.

Is het mogelijk om dit te controleren? Als u een multimeter heeft, kunt u controleren of er daadwerkelijk stroom over de drukschakelaar naar het motorcircuit stroomt. En als je die multimeter hebt, hoef je niet neer te knielen en te luisteren, dump gewoon de lucht uit de tank, zet de compressor aan en controleer of er stroom naar de schakelaar komt en er doorheen stroomt.

Wat probeert de motor te doen als hij op dit punt niet start?

Luchtcompressor Begint Niet Te Zoemen Compressormotor?

Hoort u een zoemend geluid of komt er geluid uit de compressormotor? Als dit niet het geval is, controleer dan nogmaals op een thermische overbelastingsknop of een resetknop op of rond de motor. Terwijl de compressor is aangesloten, drukt u op die knop. Wat gebeurt er nu?

Als de compressormotor wordt ingeschakeld, kan dit een teken zijn dat deze thermische overbelasting ondervindt.

Om te controleren, wanneer de tankdruk het uitschakelniveau bereikt en de compressor stopt, laat u de druk weer zakken. Als de compressor opnieuw start, ga dan gewoon door. de motor voldoende is afgekoeld om opnieuw te starten.

Als de compressormotor niet meer wil starten, kan het de startcondensator zijn of de motor zelf die het probleem veroorzaakt. Of

Luchtcompressor Start Niet Defecte Ontlaadklep

Als uw luchtcompressor probeert te starten maar niet wil, kan het de moeite waard zijn om de ontlastklep te controleren wanneer de compressor uitvalt (als de compressor start zodra deze is afgekoeld) om te controleren of de ontlastklep werkt.

Als de ontlastklep niet naar behoren werkt, kan dat de reden zijn waarom uw compressor niet start de volgende keer dat de drukschakelaar stroom naar de compressormotor stuurt.

Wanneer de losklep defect is, blijft deze in een open of gesloten stand. Gesloten ontlastkleppen kunnen problemen veroorzaken bij het opstarten van de compressor. Deze defecte problemen met de ontlastklep kunnen ook leiden tot het wegblazen van perslucht. Een vastgelopen losklep zal een gestage lekkage van perslucht veroorzaken.

Als de luchtcompressor geen luchtdruk opbouwt als gevolg van een defecte ontlastklep, installeer dan een vervangende klep van een ander merk. Het is echter van cruciaal belang om ervoor te zorgen dat uw vervangende klep is uitgelijnd met de aansluiting van de drukschakelaar van uw compressor.

Luchtcompressor Start Niet Zonder Voldoende Olie?

Om efficiënt te kunnen werken, moeten oliegesmeerde compressoren een constante olietoevoer hebben. Uw luchtcompressor kan gevaar lopen als het oliepeil onder de specificatie van de fabrikant daalt. Controleer het oliepeil en controleer onder de pomp op mogelijke lekkage.

U moet de olie uit uw compressor aftappen en deze onmiddellijk vervangen als deze een lage viscositeit heeft. U moet de olietank bijvullen met smeermiddelen met de juiste viscositeit. Als u de verkeerde compressorolie in uw machine doet, kunt u op korte termijn met de fout wegkomen, maar de olie-additieven zullen op een later tijdstip waarschijnlijk schade aan de componenten van de compressorpomp veroorzaken. De compressor maakt een luid kloppend geluid wanneer hij probeert te starten, maar hij werkt niet.

Normaal gesproken worden mechanische systemen die olie nodig hebben, niet ingeschakeld wanneer hun oliepeil laag is. Dit is een veilige en effectieve manier om het systeem uit te schakelen en om andere componenten te beschermen. Om dit eenvoudige probleem op te lossen, verplaatst u uw luchtcompressor naar een vlak platform en extra trillingskussens.

Vragen En Antwoorden Van Lezers

Werkt Uw Luchtcompressor Plotseling Niet Meer?

Vraag

Hallo

Ik heb net een Iron Man 5 pk 2-traps compressor opgehaald waarvan de man zei dat hij niet meer werkte. Zijn 220v en zijn op zijn eigen breker. Als ik de stekker in het stopcontact steek, hoor ik de contacten op de schakelaar aangrijpen, maar er gebeurt niets. Het zou waarschijnlijk de stroomonderbreker doorblazen als het aangesloten zou blijven. Alles draait vrij rond. De condensatoren zien er een beetje ruw uit, kan ik controleren of de motor rommel is voordat ik nieuwe condensatoren koop. Dank je.

Antwoorden

Als de drukschakelaar uitschakelt wanneer de compressor van stroom wordt voorzien en er stroom door de schakelaar naar het motorcircuit stroomt en er gebeurt niets, vermoed ik dat het een startcondensator of een motorprobleem is. Raadpleeg deze pagina om te controleren of uw condensator defect is. Als dit niet het geval is, vermoed ik dat de motor defect is en moet worden getest.

Campbell Hausfeld VT629002AJ-compressor Start Alleen Bij Leeg

Vraag

Hallo Bill,

Ik heb een Campbell Hausfeld VT629002AJ 91 liter olie-type luchtcompressor die al een lange tijd een probleem heeft en ik probeer het op te lossen. De compressor start zonder problemen en wordt zonder problemen helemaal gevuld, maar heeft moeite met starten wanneer hij probeert te starten terwijl de tank wordt geleegd.

Als hij vol raakt om uit te schakelen, hoor ik een luid gesis van de ontlaadklep (dus ik neem aan dat hij werkt) ook als hij gedeeltelijk vol is, kan ik de poelie met de hand draaien en hoor ik lucht ontsnappen uit de klep Ik heb de keerklep vervangen, maar dat heeft geen effect gehad. Op dit moment vraag ik me af of het probleem kan worden veroorzaakt door een elektromotor. Bij voorbaat dank voor elk inzicht dat u zou kunnen geven. Jordan B.

Antwoorden

Hé Jordanië. Het klinkt alsof je ontlastklep goed werkt. Dit is de meest voorkomende reden waarom een luchtcompressor niet start als er nog lucht in de tank zit.

Wat is het volgende? Er is een paginalink op de pagina voor het oplossen van problemen over compressoren die niet opnieuw opstarten wanneer de lucht wordt gebruikt, en ik geloof dat uw antwoord en nog veel meer informatie daar zullen zijn.

In de tussentijd raad ik je aan om deze pagina te bezoeken over het controleren van de motorcondensator(en). Waarschijnlijk zit het probleem in de condensator.

Als de compressor voorheen goed werkte en u hem niet naar een nieuwe voeding hebt verplaatst, tenminste.

Antwoorden

Compressor Met 1 Pk En 55 Liter Tank Start Niet

Vraag

Ik heb een oud model Luchtcompressor 55 Liter 1 PK. Het probleem is dat wanneer ik de stekker in het stopcontact steek, het lijkt alsof het stopcontact is kortgesloten en mijn zekering zal doorbranden.

Als ik met de plastic hamer op het motorlichaam klop en dan start de motor en wanneer de druk de maximale instelling bereikt en dan zal de motor geluid maken en dan zal de kracht met kick mijn lont verbranden.

Laat me weten wat het probleem is. Mijn mening is dat het probleem bij de condensator ligt, maar ik weet niet waar ik die kan vinden.

Alsjeblieft ik heb je hulp nodig.

BedanktGMA

Antwoorden

Hallo daar George, dus als je de luchtcompressor aansluit, lijkt het alsof de stekker te kort wordt?

Moeilijk om specifiek te zijn met een antwoord zonder het merk en model van de compressor te kennen.

De symptomen van een compressorprobleem duiden op een kortsluiting in de compressor. Als dit mijn geval was, zou ik controleren of de drukschakelaar goed werkt.

Het feit dat u de motor moet slaan om hem te starten, kan erop wijzen dat uw compressormotor een falend centrifugaal startmechanisme heeft.

U kunt een goedkope 1 HP-compressor vinden die minder dan € 1000 kost, afhankelijk van uw tijdsbesteding George.

U zult echter veel waarde vinden als u een knutselaar bent, bij het proberen om de oude luchtcompressor te repareren.

Voeg hier een opmerking toe met uw bevindingen, zodat we allemaal op de hoogte zijn.

136424 Husky-compressor Start Niet

Vraag

Hallo! Ik ben bezig geweest met een reconstructie van een bijgebouw van 15×20. Het is sinds de bouw in 1930 langzaam aan het vergaan. Ik moest een kant van het gebouw opkrikken vanwege het verrotte hout en de hele constructie verzakt.

Hoe dan ook, mijn Husky-compressor, modelnr. Mijn Husky-compressor, modelnr. 136424, 155 PSI en 86 liter heeft hard gewerkt. Vergelijkbaar met Husky 36 liter compressor start niet. Ik heb de afgelopen maand voornamelijk schiethamers gebruikt. Het werkte zoals normaal en ik kon het de rest van de dag aansluiten. Toen merkte ik dat mijn schiethamers niet goed werkten.

Ik ging naar de tankmeter en deze las 40 PSI.

Ik controleerde het stopcontact en al het andere elektrische gereedschap werkte.

Ik heb geprobeerd de druk te verlagen om de sensorschakelaar te activeren, maar er gebeurde niets.

Het werkte niet. Ik heb geprobeerd hem in het verlengsnoer te steken. Het bleef een paar seconden stil en toen probeerde ik het opnieuw. Ik ben verbijsterd.

Hoe werkt een perfect goede compressor gewoon niet meer?

Het is enkele jaren geleden gekocht bij Home Depot. Ik weet niet of de originele bon er nog is. Ik weet niet wat er onder de garantie valt en of het zelfs in aanmerking komt. Ik heb het echt niet veel gebruikt tot deze afgelopen maand.

Antwoorden

Ron, je kunt een multimeter gebruiken om te controleren of er stroom door de drukschakelaar in het motorcircuit stroomt.

Als de tankdruk onder nul is, moet de drukschakelaar zijn geactiveerd en moet de stroom naar de motor stromen. Als dat niet het geval is, is uw drukschakelaar verdachte nummer één.

Ik vermoed echter uit wat je hebt geschreven dat je je luchtcompressor al geruime tijd te weinig vermogen hebt, door een verlengsnoer te gebruiken. Uw verlengsnoer is niet groot genoeg om voldoende stroom door te laten, dus de motor warmt sneller op dan normaal.

Als u nog stroom heeft op uw motorcircuit, controleer dan de condensatoren (zie de pagina voor instructies). Als ze goed zijn, moet u mogelijk een motorische controle uitvoeren.

Compressor Start Niet Tenzij Tank Leeg Is?

Vraag

Een Delta 80gal Delta-compressor is aan mijn huis bevestigd. Als er druk in de tank is, zal hij proberen te starten, maar worstelen. Dan, na 6 seconden, zal de stroomonderbreker trippen.

Ik heb de overdrukklep vervangen die de druk uit de pomp haalt en ik heb zelfs een startcondensator en een bedrijfscondensator geplaatst (ik hoop dat ik alle voorwaarden goed heb aangezien het meer dan een jaar geleden is dat ik dit alles heb gedaan). Het wordt alleen gevuld als de druk lager is dan 10 psi. De stroomonderbreker wordt geactiveerd als de druk groter is dan 10 psi. Dit is iets wat ik moet doen.

Enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?

Zeer gewaardeerd.

Antwoorden

Het zou zo leuk zijn geweest als je een foto van je Delta-compressor had geüpload. Ik kon er geen vinden om me te helpen de problemen te begrijpen.

Een van de redenen waarom de compressormotor niet wil starten en zekeringen of stroomonderbrekers doorbrandt, is omdat de motor bij het opstarten te veel ampère trekt, waardoor de capaciteit van de stroomonderbreker wordt overschreden, en deze knalt.

Een veelvoorkomende reden voor de overmatige motorbelasting bij het opstarten is dat de compressor niet goed is ontlast toen deze de uitschakeldruk bereikte en stopte.

Om er zeker van te zijn dat dit niet uw compressorprobleem is, ontlucht u de tank tot nuldruk, start u de compressor en laat u deze vullen om de druk weg te nemen.

Om ervoor te zorgen dat de compressor stopt, moet u luisteren en observeren in de buurt van de ontlastklep. Als dat niet uw probleem is.

Aangezien het erop lijkt dat u eventuele problemen met de motor hebt verholpen, moet u ook controleren wat er nog meer in het voedingscircuit naar de compressor zit. Er kunnen zich ook problemen voordoen als een ander apparaat in werking is of start en stroom van het compressorcircuit trekt tijdens het opstarten van de compressor.

Als de ontlastklep het probleem is, reageer dan op deze thread.

Reparatie Voor Compressormodel TC-20T

Vraag

Mijn olieloze airbrush-compressor is na een uur gebruik oververhit geraakt en start niet meer op.

Ik neem aan dat ik de motor heb doorgebrand omdat de thermische overbelastingsschakelaar van de luchtcompressor de compressor niet uitschakelde voordat deze oververhit raakte, als dat wel het geval was, zou hij later weer zijn ingeschakeld.

Heeft u een idee hoe dit te repareren?

Waar moet ik op letten als ik hem uit elkaar heb gehaald?

Enig idee hoe ik de tijd die ik heb om de compressor continu te gebruiken tussen rustperioden kan verlengen?

Bedankt voor je hulp, Robert

TC-20T Airbrush-compressor

Antwoorden

Robert, uw luchtcompressor wordt geleverd met een garantie van twee jaar, dus als de storing binnen dit tijdsbestek valt, zorg dan voor een reparatie of vervanging onder garantie.

Had je hem toen je hem gebruikte met een verlengsnoer aangesloten? Mogelijk hebt u de motor te weinig vermogen gegeven, waardoor deze te heet kan worden.

De specificaties zeggen ook Thermally Protected: schakelt zichzelf automatisch uit als het apparaat oververhit raakt en op basis van wat u schrijft, is dit niet gebeurd en heeft u mogelijk de motor beschadigd.

De thermische schakelaar is een eenvoudige schakelaar die de motor met de stekker verbindt. Ze zijn niet ingewikkeld en kunnen worden vervangen, maar tenzij u een elektromotorreparateur bent, kan dit een uitdaging zijn.

De compressor ziet eruit alsof hij in China is gemaakt door:

Ruian Royal Air Tools Company. Blg. 2, Shuangfeng Cun. Fengshan-weg. Luofeng. Tangxia-stad. Ruïaan.
China, Zhejiang 325204
Tel: 0086-577-65320601
Fax: 0086-577-65320602 E-
mail:Website: www.airbrush-airbrushcompressor.com Airbrush www.royalairbrush.com
Contactpersoon: Dhr. Jay Foo (Sales Manager)

In jouw schoenen zou ik contact met hen opnemen voor hulp.

Compressor Start Niet Hoorde Een Vonk Dat Was Het!

Vraag

Toen de aan-schakelaar was ingeschakeld, probeerde ik hem op mijn computer aan te sluiten. Het was een vonk. Het was niets. Het bevat 26 gal. kobalt.

Antwoorden

Bedankt voor het schrijven. Een modelnummer voor de Kobalt zou zeker helpen, net als een foto of twee.

Met de verstrekte informatie is het moeilijk om het probleem te diagnosticeren.

De vonk die je hoorde, kwam van de drukschakelaar, de motor, wat precies?

Is uw stroomonderbreker gesprongen of is de zekering gesprongen voor het circuit toen de vonk optrad?

Hoewel het lijkt alsof het probleem een elektrisch probleem is, moet u meer details geven om erachter te komen waarom.

Antwoorden

Uw probleem kan ook een zwak bedradingsprobleem zijn.

Het kan een slechte verbinding zijn, een stopcontact dat niet werkt of een te lang verlengsnoer. Al deze dingen kunnen vergelijkbare symptomen veroorzaken.

De gemakkelijkste manier om te zien of het de bedrading is, is door een gloeilamp zo dicht mogelijk bij de compressor aan te sluiten, indien mogelijk op hetzelfde circuit en op hetzelfde verlengsnoer.

Als het helemaal naar buiten dimt wanneer het probeert te starten met druk, of als het veel dimt voordat het op volledige druk wordt uitgeschakeld, is er een probleem met de elektrische voeding.

De ontlader werkt naar behoren als u hem hoort, waardoor er druk wordt opgebouwd en vervolgens normaal wordt uitgeschakeld.

Antwoorden

Dat is nog eens een uitstekende tip! Gebruik een storingslamp in hetzelfde circuit om een beeld te krijgen van hoeveel stroom er wordt getrokken als de compressor start.

Kobalt-compressormodel 215914 Start Niet

Vraag

Het display van de luchtcompressor werkt maar doet niets.

Kobalt model 215914 luchtcompressor

Antwoorden

Hallo Tom, luister, kun je naar de pagina voor probleemoplossing op deze site gaan en de informatiepagina bekijken over waarom luchtcompressoren niet starten?

Je kunt daar een aantal dingen vinden die je kunt verifiëren. Laat dan een reactie achter om ons te laten weten wat je hebt gedaan en gezien. We blijven je helpen het probleem met je Kobalt 215914 op te lossen.

U wilt gewoon niet dezelfde informatie hier opnieuw typen die u al kunt gebruiken, oké?

Bedankt.

Kobalt 60G Airconditioning Werkt Niet En Bromt

Vraag

Kobalt 273 liter luchtcompressor

Ik heb een Kobalt 60G staande airconditioner. Ik gebruikte het onlangs toen het, terwijl het druk opbouwde, stopte met draaien en begon te zoemen. De zekering was doorgebrand voordat ik hem aan kon zetten om hem uit te zetten. Ik veranderde de stroomonderbreker en probeerde hem te starten, maar toen ik de schakelaar aanzette, draaide hij ongeveer 1 omwenteling en begon toen te zoemen en draaide toen de stroomonderbreker om. Het heeft dit al eens eerder gedaan, maar toen wilde het niet eens draaien. Bleek de condensator(s) te zijn. Is dit het probleem? Het lijkt erop dat hij probeert te starten. Kan het zijn dat een condensator defect is?

Antwoorden

Hallo Jason. Als de motor draaide en de luchtdruk de uitschakeldruk niet bereikte en de motor plotseling stopte en niet opnieuw zou starten, is mijn gok dat uw luchtcompressormotor niet wil starten en een fout heeft, niet de condensator.

Ik geloof dat als de condensator het begeeft, de motor niet genoeg vermogen zou hebben om het wiel te laten draaien. Na de vertraging in het circuit springt de stroomonderbreker.

Het kan zijn dat uw motor gereviseerd moet worden.

Voordat ik de condensator en motor binnenbracht om te testen, zou ik alleen de drukschakelaar omzeilen en de stroomonderbreker inschakelen om te zien wat er gebeurt. Er kan een externe kans zijn dat uw probleem wordt veroorzaakt door een defecte drukschakelaar.

Ingersoll Rand Luchtcompressor T30 Driefasige Luchtcompressor Start Niet

Vraag

Ingersoll rand T30 Luchtcompressor start niet met een dieselgenerator. Het is correct aangesloten op een driefasige mannelijke aansluiting van 20 ampère. Mijn elektrische luchtcompressor wil niet starten.

Na vele decennia inactief te zijn geweest, werd de luchtcompressor uiteindelijk gekocht na een veiling/verwijderingsverkoop.

Zowel de V-twinmotor als de Toshiba-elektromotoren worden niet in beslag genomen omdat ze met de hand kunnen worden gedraaid. De compressor heeft een hulpvoedingskaart waarmee hij kan worden gestart en uitgeschakeld. Volgens de instructies in de hulpschakelkast heb ik alle vier de draden correct aangesloten. De vijfde draad was zwart en werd niet gebruikt. Rood, wit, blauw en groen/geel zijn de gebruikte draden.

Antwoorden

Stan, dit gaat ver buiten mijn mogelijkheden. Ik ben blij om uw vraag te beantwoorden, in de hoop dat anderen met meer kennis dan ik zullen antwoorden.

Antwoorden

U kunt natuurlijk altijd rechtstreeks contact opnemen met IR? bedrijf.ingersollrand.com

Husky VT6311403 AJ Heeft 220 Volt Op Drukschakelaar

Vraag

Ik heb een VT6311403 AJ 273 liter husky elektrische luchtcompressor die niet wil starten.

Deze unit is gemaakt door Campbell Hausfeld en ik heb vandaag met ze gesproken. Vergelijkbaar met een Craftsman 150 psi luchtcompressor 15 gals zal niet starten!

Twee poten van 110 graden zijn heet aan elke kant van de plug.

Als u beide 110 tegelijk test, geeft de meter 220 aan.

U vindt 110 op de zwarte schakelaar en 110 op de witte. De motorklemmen 110 hebben elk dezelfde 110.

De technicus van Campbell Hausfeld zei dat je in staat moet zijn om beide 110 draden van de drukschakelaar aan te raken, en dat hij 220 volt moet lezen.

Als ik tegelijkertijd de zwarte en witte klemmen van de drukschakelaar aanraak, krijg ik niets. Maar als ik ze afzonderlijk aanraak en aard, krijg ik 110 volt.

Wat is het probleem? Hij zei dat het probleem in de stroomonderbreker zat. Ik denk dat hij het bij het verkeerde eind heeft, want ik heb de stroomonderbreker vervangen door een andere dubbelpolige 20 ampère van een andere waarvan ik weet dat deze zeker werkt

Ik heb zelfs de stekker aan een andere locatie in de stroomonderbreker vastgemaakt om te controleren of deze werkt. De compressormotor van 3,2 pk wil nog steeds niet starten.

Help me alstublieft!

Bedankt,
Rus

Antwoorden

Russ Ik ga geen commentaar geven op de elektrische kant van de dingen, want ik ben geen elektricien.

Ik heb online geen specificaties van uw luchtcompressor kunnen vinden.

Ervan uitgaande dat uw compressor is aangesloten op 220 volt en dat de kabels van de drukschakelaar zich op de juiste plaatsen bevinden, wordt uw compressormotorcircuit gevoed als uw tankdruk lager is dan ingeschakeld.

Als er stroom door de drukschakelaar naar het motorcircuit stroomt en er is geen reactie van de compressor wanneer je opstart, is mijn eerste gedachte dat iets de stroom naar de motor verhindert en dat iets vaak de startcondensator is .

Je vraag is nu live. Ik hoop dat iemand met een elektrische achtergrond commentaar kan geven op uw bedradingsvragen.

Er is een pagina op deze site over het controleren van condensatoren, evenals een andere pagina over alle dingen die u moet controleren wanneer de compressor niet start, beide onder probleemoplossing.

Lezer

Gebruik een dubbelpolige stroomonderbreker van 20 ampère, een zwarte op de ene paal en een witte op de andere paal en een groene naar aardingsbalk. De motor is aangesloten op 220 en heeft een label met 220.

Antwoorden

220 kwijt? Ok, dus je hebt nu 220 op je stopcontact maar slechts 110 op je drukschakelaar.

Dit kan alleen gebeuren als de 220 één kant open heeft tussen de stekker/het stopcontact en de schakelaar.

Met de schakelaar UIT ziet u waarschijnlijk de 110 op de ene pool en niets op de andere.

Misschien heb je een slechte stroomkabel.

Controleer dat met een ohmmeter. Meet weerstand (ohm) vanaf de pin die het snoer met uw compressor verbindt. De weerstand (ohm) aan één kant van de schakelaar moet bijna nul zijn. Zo niet, herhaal dan met de andere plugpin om te zien dat ten minste één kant nul ohm is. Bevestig vervolgens de open (hoge of oneindige ohm).

Als dit niet werkt, stuur dan foto’s van het uiteinde van de snoerstekker of het uiteinde van de schakelaar.

Veel plezier.

IR 175 Met Deutz 3-cilinder Heeft Geen Startprobleem

Vraag

Ik heb een Ingersoll Rand 175 luchtcompressor met een Deutz 3 cilinder diesel F3L912 die ik niet aan de gang krijg.

(Geschiedenis) Ik kocht de gebruikte eenheid ongeveer 18 maanden geleden die volledig werd herbouwd. Het was traag om in te stellen, maar ik was in staat om het aan de praat te krijgen nadat ik de tank had leeggemaakt en ontlucht.
Onlangs zou de motor op de eerste ochtend in de ochtend starten en ronddraaien. Het zou echter pas beginnen bij de vierde of vijfde poging. Na de warming-up startte hij prima.

Nu krijg ik hem helemaal niet gestart. Ik dacht dat het een probleem met de brandstofpomp kon zijn, dus heb ik het vervangen door een nieuw brandstoffilter, olie + filter. Bloeden en Bloeden30Xs.

Het start niet. Uitlaat is dik met koolstof en zwarte rook.

IR 175-compressor zou een Deutz 3-cilindermotor hebben

Ik heb de luchtfilters verwijderd, schoongemaakt en geprobeerd hem opnieuw te starten. Kan niets vinden dat de luchtstroominlaat of -uitlaat blokkeert.

Het lijkt bijna alsof iets hem ervan weerhoudt om te starten.

De cilinder van de snelheidsregelaar heeft een huilgat waardoor lucht kan worden weggeblazen wanneer deze wordt gestart.

De motor draait sneller als een van de injectoren open is dan gesloten.

Zou het een injectorprobleem kunnen zijn dat ervoor zorgt dat hij niet ontsteekt?

Timing van de kleppen

Injector pomp?

Misschien staat een soort relais waarvan ik me niet bewust ben, geen startcyclus toe.

Ik ben op de hoogte van een riemspannersensor met een uitschakeling. Deze pin wordt verondersteld vrij of ingedrukt te zijn. Het reageerde niet op mijn poging om een jumperdraad te bevestigen.

Ik ken iemand die een van de compressoren heeft gehad, die me misschien kan helpen.

Niemand in de buurt kent ze.

Antwoorden

Worden er gloeibougies gebruikt?

Als dit het geval is, kan het circuit in de war raken om te voldoen aan de elektrische theorie.

Lezer

Hij heeft geen gloeibougies.

(Bijgewerkt). Nadat ik alle circuits had doorlopen, opende ik een ontlastklep dicht bij mijn compressorpomp. Het zou ongeveer 5 seconden lopen toen het probeerde te starten. Nadat ik ermee had gespeeld, kon ik hem starten door de brandstofbypass-knop langer ingedrukt te houden.

Eerst had hij moeite om te rennen (denkend dat injector # 2 slecht was) en toen sloeg hij eindelijk aan.

Na een tijdje gelopen te hebben en opgewarmd zou het meteen aanslaan. Ik wacht op een injector-trekgereedschap om ze te onderhouden of te vervangen.

Antwoorden

Weet je of de injectoren zijn vervangen bij de revisie?

Als dat zo is, moet u misschien het brandstofsysteem opnieuw op vuil controleren.

Bedankt voor de update. Houd ons op de hoogte van de injectieresultaten.

Lezer

Ik wacht nog steeds op mijn injector pull tool. Ik ga ze de komende week of twee allemaal trekken. Controleer ze, onderhoud ze of vervang ze.

Mijn Jun-luchtcompressor Zonder Olie

Vraag

Per ongeluk liep het ding zonder olie. Ik heb de olie bijgevuld zodat ik het in het kleine bubbelvenster zie, maar nu probeert de compressor te starten, het groene lampje gaat een seconde of twee branden en vervolgens wordt het uitgeschakeld.

Deze cyclus wordt ongeveer elke twee minuten herhaald.

Antwoorden

Uw bericht suggereert dat uw compressor reageert op een gebrek aan olie en beschadigd is.

Als de pomp bijvoorbeeld erg heet is geworden, kan de zuiger in de pomp zijn vastgelopen en aangezien de motor is verbonden met de as die de pomp aandrijft, zal de luchtcompressormotor niet starten als de pomp niet kan bewegen.

Het groene lampje dat u kunt zien, geeft aan dat er stroom van de drukschakelaar naar de motor stroomt.

Nieuwe Jun-Air Model 6-25 luchtcompressor

Afhankelijk van uw vaardigheden, kunt u mogelijk toegang krijgen tot de kruk van de pomp en vervolgens de motor loskoppelen om te zien of deze de zuiger zal bewegen.

Lezer

Ik wilde je even bedanken voor je ideeën. Ik heb het pompdeksel verwijderd en de krukas gevonden. Ik stopte een schroevendraaier in de gleuf en draaide eraan. In het begin was er een beetje binding, maar het duurde niet lang voordat het smeermiddel erin kwam en het weer glad maakte. Sinds ik hem weer aan heb loopt hij perfect.

Nogmaals bedankt! Je site is echt nuttig.

Antwoorden

Uw meest oprechte dank. Blij te zijn geholpen.

Mijn CP-compressor Start Niet Als Hij Koud Is

Vraag

Hij begint langzaam te draaien en schakelt dan de stroomonderbreker uit. Ik moet het uitschakelen en dan wachten op de klik en verschillende keren opnieuw proberen voordat het uiteindelijk versnelt en start. Alle ideeën lijken erop dat er een belasting op staat, maar ik heb twee gloednieuwe eenheden geprobeerd met dezelfde resultaten.

Bedankt, Bob

Lezer #2

Ik heb ook een Harbor Freight-compressor die niet zou starten als hij koud was zonder herhaaldelijk op de thermische reset-schakelaar te drukken. Ik heb de compressor naar een ander vertakt circuit verplaatst en hij schoot meteen omhoog. Beide circuits zijn 15A, maar er zijn verschillende andere apparaten op het eerste circuit en ik denk dat er gewoon niet genoeg sap over was voor de compressor. (Beide verkooppunten zijn buiten, dus de temperatuur speelt geen rol.)

Lezer #3

Na slechts twee dagen realiseerde ik me dat om mijn 95 liter verticale compressor koud te starten, de tank leeg moet zijn. Start nu elke keer meteen op. Het moet leeg en vrij van condensatie zijn voordat het kan worden opgeslagen. Het is gemakkelijk te repareren.

Antwoorden

Door de tank af te tappen, wordt de tegendrukbelasting verminderd en kan uw centrale pneumatische luchtcompressor 95 liter niet starten.

Toch wordt aanbevolen om de tank na elk gebruik af te tappen, dus het is een win-winsituatie, ongeacht waarom dit ervoor zorgt dat de centrale pneumatische luchtcompressor niet kan starten. Goed spul!

Lezer #3

De compressor werkt perfect als de tank leeg is. Dank u voor uw bevestiging.

Clarke-luchtcompressor Start Soms Niet

Vraag

Hoi,

Clarke air industriële 150l zuigercompressor is ongeveer een jaar oud. Het werkte tot op de dag van vandaag vlekkeloos.

We merkten eerder dat het traag begon, nu begint het soms traag en werkt het prima, andere keren draait het een keer en de oververhittingsschakelaar schakelt in en stopt het, dan blijft het dit een paar minuten doen totdat het uiteindelijk weer goed begint.

Een nieuwe Clarke air industriële 150l luchtcompressor

Het kan niet de kou zijn, want de winter waar ik woon heeft hem nog maar net ingesteld, en hij liep de afgelopen winter prima. Het werkt prima en het is hetzelfde bedraad als voorheen.

Het is gewoon niet logisch voor mij waarom het bepaalde dingen doet en andere keren niet. Het lijkt me nog steeds traag, ook al werkt het. Het maakt ook een psssshhhht-geluid wanneer het vol raakt.

Het werkt niet altijd, maar het werkt wel.

Help alsjeblieft zo snel als je kunt, want ik zit echt vast en ik run een klein autoreparatiecentrum (uniquecustoms.co.uk) en we hebben een busje om tegen het einde van de week te schilderen en dit is mijn enige compressor omdat de andere 200l dood is te

Matthijs, bedankt!

Antwoorden

Matthew, het is niet nodig om de voeding te veranderen. De compressor probeert desondanks mogelijk nog steeds te starten. Zorg ervoor dat de stroombron schoon is.

Zet de compressor uit, laat alle lucht uit de tank, sluit de tankafvoer en start de compressor. Zijn er veranderingen? Enige veranderingen?

Vervolgens zou ik de startcondensator raden. Het komt echter vaker voor dat het met tussenpozen uitvalt dan dat het een continu probleem is.

Geef feedback in de vorm van een opmerking.

Lezer

Wij hebben niets gemerkt aan de stroomvoorziening, of toevoegingen of aftrekkingen. We merkten echter dat het kleine ventiel bij het koellichaam dat vanaf de zuigers op de tank wordt aangesloten, meer geluid maakt en lijkt te blijven plakken.

Ik neem aan dat deze klep opent wanneer de compressor begint om lucht in de tank te laten stromen en sluit wanneer hij stopt om hem in de tank te houden. Als het tijdens het opstarten gesloten blijft, is de compressor waarschijnlijk overbelast en zal deze uitschakelen.

Ik ga er ook van uit dat de trage startups die werken traag zijn omdat de klep langzaam opent. Het is mijn bedoeling om te kijken of de klep de volgende keer dat hij draait opengaat. Als dat niet het geval is, is dat een teken van een probleem. Het is nog niet mislukt, dus ik zal het niet weten totdat het gebeurt.

Als dit het probleem blijkt te zijn, kan ik het dan oplossen? Is het goed om het los te schroeven en schoon te maken en te oliën, het wil het gewoon niet breken?

Dank u voor al uw hulp.
Matthew

Antwoorden

Voordat u werkzaamheden aan uw compressor uitvoert, moet u de unit loskoppelen en de overtollige druk uit de tank aftappen.

Trek vervolgens je schoenen uit. Genieten van!

Husky Pro-luchtcompressormotor Start Niet?

Tom vroeg waarom zijn Husky Pro-compressormotor een tijdje terug niet wilde starten. Er werd toen weinig gereageerd door de bezoekers van deze site, dus ik dacht even hier wat informatie te plaatsen als je een vergelijkbare luchtcompressor hebt en de motor niet wil starten.

Deze Husky Pro-compressor heeft een rechtopstaande tank van 364 liter en een tweetrapspomp.

Husky compressormotor wilde niet starten was van het merk WEG (www.weg.net). Het was een unit van 4 pk. Deze motor was uitgerust met zowel een start- als een run-condensator die je op de onderstaande foto kunt zien als de twee hobbels aan de bovenkant van de motor. Die hobbels zijn de condensatorafdekkingen.

Tom zei ook dat hij deze als gebruikte luchtcompressor had gekocht. Toen hij hem onderzocht, startte de eigenaar hem tijdens de demo op. Het begon langzaam, maar het begon.

Het is mogelijk dat de Husky Pro traag startte toen Tom ernaar keek voordat hij hem kocht. Dat kan duiden op een probleem met het vastlopen van de pomp, een verstopping van het luchtpad tussen de cilinders of naar de tank, of een motorprobleem.

Een manier om te testen op vastlopen of vastlopen, is door de riem af te doen. Het moet redelijk gemakkelijk draaien en dat kan een goede indicatie geven of de pomp het probleem kan zijn.

Als het draaien van de pompschijf de indruk wekt dat hij vastloopt of vastloopt, kan dat wijzen op mechanische binding of klepproblemen in de pompkoppen of in de kleppen zelf. Als de resultaten suggereren dat de pomp het probleem kan zijn, is het waarschijnlijk tijd om de oorspronkelijke pompkopdeksel te verwijderen en de kleppen binnenin te bekijken. Het kan nodig zijn om de pakkingen te vervangen, omdat ze tijdens het verwijderen en opnieuw monteren beschadigd kunnen raken.

Als alles er goed uitziet, verwijder dan de headcover van de tweede cilinder. Onderzoek vervolgens de inlaatklep, die de inlaatlucht vanaf de eerste trap regelt. Inspecteer ten slotte het hogedrukventiel op tekenen van lekkage.

Als alles in orde lijkt te zijn, controleer dan de tankklep. Controleer of de lucht vrijelijk van de pompkop in de tank kan stromen.

Als dat allemaal in orde is, is het tijd om naar de motor te kijken.

Start de compressormotor met de riem er nog aan. Is de motor gestart? Was er sprake van traagheid of traag starten?

Als laatste, als de doppen uitchecken, wijst dat er waarschijnlijk op dat de motor zelf het probleem is, en een motorcontrole vereist waarschijnlijk dat de motor naar een herbouwd testhuis wordt gebracht en hen wordt gevraagd om het grondig te controleren, vooral met een zware belastingstest .

Champion-compressor Werkt Alleen Als U De Resetknop Ingedrukt Houdt

Vraag

Hallo, ik heb een Champion-compressor Advantage-serie. Plots wil de compressor niet starten. Ze lekten een tijdje niet leeg, werd ontdekt. Dus we openden de klep en er kwam veel water uit.

Kampioen luchtcompressor

Daarna voeden we de compressor en hij start niet. De compressor start alleen als u op de RESET-knop drukt. Als u de RESET-knop loslaat, stopt deze

We zijn dankbaar, Sudhakar Tammireddi

Antwoorden

Je voedt de compressor met een 240-volt voeding die ik verwacht, hoewel ik niet weet of de jouwe de 5 HP of de grotere HP-compressor is.

De resetknop is vaak een thermische uitschakeling, waardoor de motor wordt uitgeschakeld als deze oververhit raakt.

Als de motor koud is en u de schakelaar moet indrukken om de compressor te laten werken, kan het zijn dat de thermische overbelastingsschakelaar zelf defect is.

Als de motor te heet is en u blijft de thermische beveiliging opheffen, dan zult u waarschijnlijk uw compressormotor beschadigen.

Is hetzelfde probleem mogelijk als de compressor wordt gestart zonder lucht in de tank?

Lezer

Bedankt voor de update. Deze compressor heeft de afgelopen 2 jaar probleemloos gedraaid. Het begon zich onlangs te gedragen.

De tank was volledig geleegd. De enige manier waarop het werkt, is wanneer de RESET-knop wordt ingedrukt.

Op het moment dat we de RESET KNOP loslaten, stopt de compressor. Alle elektrische aansluitingen werken zoals vereist.

Vroeger tapten we vroeger af via de veiligheidsklep in plaats van vanaf de bodem van de tank en hierdoor kwam er veel water in de tank. Nu hebben we het helemaal leeggepompt maar nog steeds dit probleem. We kijken uit naar uw hulp.

Antwoorden

Ik vermoed dat de resetknop zelf defect is als de luchtcompressor niet eens probeert te starten als hij koud is.

Je kunt de theorie testen door een draad rond de schakelaar in te korten om deze even te verwijderen. Als de compressor start, weet u dat dit de reset-schakelaar is, en een vervanging zou het probleem moeten oplossen. Ik raad aan dat u de compressor NIET gedurende enige tijd laat draaien zonder de reset, behalve voor de korte testperiode.

Gelieve te reageren als de kampioen niet start.

Mac 5200 Dood

Vraag

Mijn Mac 5200 maakt geen klikken, klikken, geluiden of trillingen. Gewoon behoorlijk dood. Er is stroom naar de drukschakelaar wanneer ik het apparaat aanzet (zoals gemeten door de voltmeter), dus wat er ook aan de hand is, zit dieper erin.

Makita 5200 Luchtcompressor

Hints: ik heb het vorige week gebruikt en alles was in orde; toen heb ik er 200 km mee gereden. Het klikte en pufte kort voordat het stierf,

ratten. Alle ideeën en suggesties zijn welkom.

Bedankt

Antwoorden

Terwijl de tank leeg is, gebruikt u uw meter om te zien of de stroom de drukschakelaar naar het motorcircuit kruist.

Als het antwoord ja is, bereikt het vermogen de motor. Een gebrek aan geluid geeft aan dat de motor niet probeert te starten.

Raadpleeg in dit geval de pagina voor het oplossen van problemen over het controleren van uw startcondensator.

Antwoorden

Jim:

Er is een thermische overbelastingsschakelaar gemonteerd nabij het ventilatoruiteinde van de motor. Ik weet niet of het de bedoeling is om te resetten of dat het handmatig is, maar het is het bekijken waard.

Als dat het directe probleem is, controleer dan de condensatoren terwijl je ze uit elkaar hebt.

Lezer #2

Dit is geen opmerking over een andere compressor. mijn mac5200 deed precies hetzelfde.

Gisteren werkte het prima met één spijkermachine. Vanmorgen probeerde ik het zwak aan te zetten en opnieuw te starten.

Mijn buddy heeft de schakelaar getest en hij bevestigde dat hij goed werkt. Deze compressor is in zijn tweede seizoen, wat ik beschouw als licht gebruik. Ik werk alleen en doe huisverbeteringen.

Ik verwachtte vele jaren probleemloze service.

Antwoorden

Mijn verontschuldigingen. Ik denk dat ik je originele post verkeerd heb gelezen.

Heeft u ooit de start- en bedrijfscondensatoren van uw Makita Makita 5200-compressoren getest? De symptomen wijzen erop dat dit/zij het probleem kunnen zijn, en dat kan er ook op wijzen dat u de luchtcompressor voor langere tijd achter elkaar gebruikt?

Sullair 185 Diesel Diesel Zal Omslaan, Maar Niet Starten

Vraag

Sullair 185 zal omslaan maar niet starten, zelfs niet door een beetje startvloeistof in de ontluchter te spuiten.

Sullair 185 luchtcompressor

Is er een ontkoppeling bij de compressor zodat deze niet pompt tijdens het proberen te starten?

Het moet mogelijk zijn om de vloeistof te laten starten, zo niet meer.

Antwoorden

<<< Startvloeistof moet op zijn minst vuur maken, nietwaar? >>>

Hoewel het riskant is om te doen, ja.

Dat gezegd hebbende, klinkt als geen compressie.

Het luchteinde moet tijdens de startfase worden gelost,

Als het start en je voelt de lucht in de inlaat gaan, dan zijn het ringen of kleppen of distributietandwiel. Het kan ook zijn dat er niet genoeg lucht in de cilinder zit. Om dit te testen, kunt u het filter vervangen of tijdelijk verwijderen.

Je hebt hem toch niet droog laten lopen (brandstof)?

Campbell Hausfeld-compressor Start Niet

Wat moet u doen als uw Campbell Hausfeld-compressor niet start? Dit zijn vragen en antwoorden van bezoekers over het Campbell Hausfeld-compressorprobleem.

Vraag

Ik heb een compressor van 273 liter, 5 pk. Ik heb onlangs een nieuwe drukschakelaar geplaatst. Het stopt bij 140 en gaat uit bij 175. Na een tijdje rennen, werd ik nerveus en zette de drukschakelaar in de uit-stand. Als ik nu de schakelaar op automatisch zet, maakt hij geen contact, tenzij ik het deksel eraf haal en handmatig druk om het contact te maken. Heb ik mijn nieuwe drukschakelaar verpest en hoe lang duurt het normaal gesproken om op te bouwen tot 175psi?

Campbell Hausfeld 5 PK airconditioner

Antwoorden

Heb je een drukschakelaar vervangen? De nieuwe snijdt in op 140 PSI en uit op 175 PSI, en dit maakt je nerveus? Hoe kan dat?

Is het omdat u probeert uw compressor op een hoger drukniveau te laten werken dan de originele schakelaar? Ik zou je dit niet aanraden!

Hoe hoog is de luchtdruk van de tank als je in paniek raakt en de drukschakelaar met de hand uitzet? Uw drukschakelaar schakelt niet uit als de flesdruk hoger is dan 140 PSI.

Probeer dit. Schakel de stroom uit, laat de tank leeglopen tot nul PSI, laat de drukschakelaar met rust en schakel de compressor in. Wat gebeurt er nu?

Lezer

Bedankt voor je snelle reactie. Ik had geen meter bij de tank, dus ik wist de druk daar niet. Daarom was ik zenuwachtig. Omdat ik het moest repareren, wilde ik er zeker van zijn dat het goed werkte voordat ik het gebruikte. Ik zette mijn in-line meter op 175 bij de vochtvanger en het liet zien dat de compressor inschakelde op 120 en uit op 160. Vergeef me mijn onwetendheid. Ik denk dat mijn compressor nu werkt zoals het hoort. Bedankt!

Lezer #2

Een Campbell Hausfeld van 5 pk en 60 gallon zal niet starten. Deze luchtcompressor is erg oud, denkt misschien rond de 20 jaar, werkt in ieder geval geweldig, maar gaat minstens één keer per jaar door een drukschakelaar, gebruik hem voor carrosseriereparaties en verf- en mechanische reparaties aan auto’s, maar niet constant bijbaan.

Ik heb schakelaars vervangen door schakelaars van het merk Campbell Hausfeld en ik heb ook de keerklep vervangen. Een van mijn condensatoren is echter opgezwollen. Ik ben momenteel bezig om er een te bestellen, maar ik was benieuwd of dit de reden zou kunnen zijn dat het door drukschakelaars blijft gaan. Of moet ik de compressor gewoon opgeven. Ik wil dit soort schakelaars niet blijven veranderen, omdat ze duur kunnen worden. bedankt voor je hulp.

Antwoorden

Deze compressor is na 20 jaar nog in goede staat. Een keer per jaar repareren is zeker een stuk minder dan het kopen van een nieuwe, en misschien lang niet dezelfde kwaliteit als uw originele luchtcompressor.

Uit je post Burton, ik kan niet bepalen wat het is met je compressordrukschakelaar die niet werkt?

Als het een puntverbranding is, kan dit een probleem met de voedingsspanning zijn, of een condensator/motor die te veel stroom trekt bij het opstarten.

Mensen hebben de neiging om in de loop van de tijd andere elektrische apparaten toe te voegen, en als sommige van dezelfde stroomtoevoer naar uw luchtcompressor trekken, is het mogelijk dat deze niet genoeg stroom krijgt om goed te werken, en dat komt soms tot uiting in brandwonden contacten wisselen.